ΑΒΑΞ: «Ανοίγει ο δρόμος» για υπογραφές στο οδικό έργο των 300 εκατ. στη ΒΔ Ελλάδα 

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΒΑΞ: «Ανοίγει ο δρόμος» για υπογραφές στο οδικό έργο των 300 εκατ. στη ΒΔ Ελλάδα 
Εγκρίθηκε ο φάκελος με τα δικαιολογητικά του προσωρινού αναδόχου. Ποιο είναι το οδικό έργο «Επέκταση Ιονίας Οδού, τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά» που κέρδισε η ΑΒΑΞ με έκπτωση 17,5%. Ο ανταγωνισμός με μεγάλες και μικρές εταιρείες.

Άλλο ένα βήμα προς την πορεία για την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στην κατασκευαστική ΑΒΑΞ και το ελληνικό δημόσιο για το οδικό έργο «Επέκταση Ιονίας Οδού, τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά», αρχικής αξίας 300 εκατ. ευρώ (234 εκατ., μαζί με προαίρεση 76 εκατ., συν ΦΠΑ) έγινε κατόπιν σχετικής απόφασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εγκρίνει το σύνολο των δικαιολογητικών φακέλων που υπέβαλε ο προσωρινός ανάδοχος. Η ΑΒΑΞ είχε μειοδοτήσει, και εν συνεχεία οριστεί προσωρινός ανάδοχος, με έκπτωση 17,5%, επικρατώντας των Intrakat – ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ, Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ και ΟΔΟΣ – Ιντερκάτ – ΕΡΓΟΚΑΤ – Εργοδομική Βοιωτίας, σε σχετικό διαγωνισμό για τον οποίον είχαν δοθεί προσφορές στα τέλη 2023. Πρόκειται για ένα από τα πολλά «φρέσκα» έργα που ενέταξε στο χαρτοφυλάκιό του ο όμιλος ΑΒΑΞ, φτάνοντας σε ανεκτέλεστο – ρεκόρ για τα δεδομένα του, ύψους 3,2 δις ευρώ. Η έκπτωση αντιστοιχεί σε προσφορά ύψους 193,158 εκατ. ευρώ επί του αρχικού ποσού των 234 εκατ. ευρώ (δίχως προαίρεση). Προφανώς, βέβαια, υπάρχουν και άλλα βήματα να γίνουν μέχρι την υπογραφή της σύμβασης, ωστόσο, σταδιακά οι διεργασίες οδηγούν προς αυτή την κατεύθυνση. Θα πρέπει να ετοιμαστεί το κείμενο της σύμβασης, στη συνέχεια θα οδεύσει προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά να περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων. Τελευταία πράξη του διαγωνισμού θα είναι η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής.

Ποιο είναι το έργο

Όσον αφορά στο «Ιωάννινα – Κακαβιά», το έργο, μήκους 70 χλμ., αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού. Το έργο περιλαμβάνει δύο (2) υποτμήματα:

Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (και συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47 χλμ.

Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χλμ., προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Ειδικότερα ο αυτοκινητόδρομος έχει σχεδιασθεί με ταχύτητα μελέτης 100 km/h και με διατομή που περιλαμβάνει δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m. και 3,75m η κάθε μία και μία (1) λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30m ανά κατεύθυνση. H κεντρική νησίδα έχει συνολικό πλάτος 3,15m, συμπεριλαμβανομένων των λωρίδων καθοδήγησης και του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας (συνολικό πλάτος του αυτοκινητοδρόμου 22.25m), ενώ προβλέπονταν 5 ανισόπεδοι κόμβοι (Α/Κ Κοσμηράς-Ασβεστοχωρίου, Α/Κ Γραμμενοχωρίων, Α/Κ Πασσαρώνος, Α/Κ Ζίτσας, Α/Κ Καρυών).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα – Τιμές: «Πρωτεία» στα νότια προάστια, «πρωταθλητής» ο Πειραιάς – Η ιδιοκατοίκηση, τα ενοίκια, η ευρωπαϊκή τάση

gazzetta
gazzetta reader insider insider